Pakiet Mobilności i co dalej…

Pakiet Mobilności i co dalej…

Jak pewnie większość z Państwa wie komisja „trilog” o której można również przeczytać tutaj przegłosowała większością propozycję założeń legislacyjnych Pakietu Mobilności 12 grudnia 2019 roku, który teraz będzie głosowany w parlamencie UE w pierwszym kwartale 2020 roku i gdy przejdzie pozytywnie głosowanie będzie wdrażany zgodnie z harmonogramem działań.

Ważne kwestie związane z ewentualnym wejściem w życie Pakietu to:

1. 18-miesięczny okres przejściowy (~październik 2021 r.) dla lex specialist oraz dla zasad dostępu do rynku i zawodu przewoźnika drogowego.

2. Wejście w życie Dyrektywy 2018/957/UE już 30 lipca 2020 r., która zastąpi Dyrektywę 96/71 – obowiązującą dzisiaj.

3. Zmiany związane z czasem jazdy i odpoczynków, które mogą obowiązywać już od marca/kwietnia 2020 roku.

4. Wszystko na to wskazuje, że od 2026 roku będzie obowiązek stosowania w pojazdach lekkich o wadze przekraczającej 2,5t. instalowania tachografów.

Niestety „czkawką” odbije się to w firmach, które głównie skupiają się na kabotażach i operacjach cross-trade, gdzie będzie konieczność kalkulowania wynagrodzeń po stawkach krajów w których mają miejsce operacje, co niestety będzie sporym wysiłkiem.

Zapraszam do kontaktu jeśli pojawią się wątpliwości lub pytania

LSZ TEAM

Dodaj komentarz